آگهی کالاها و خدمات به صورت درون خطی
هدف برخی سایت ها صرفاً آگهی دادن و تبلیغات است و هیج رویداد محصول ، و یا خدمتی را به صورت مستقیم نمی فروشند . به عنوان مثال برخی استودیوهای فیلمسازی وب سایتی دارند که در آن فیلم هایی را که به زودی در می آید تبلیغ می نمایند . هدف این سایت ها ، آگاهسازی یا "Buzz" ، ایجاد جذبه و علاقه منی ، برای فیلم مزبور و نهایتاً داشتن بیننده زیاد در موقع نمایش آن است . این نوع سایتها ممکن است شامل کلیپ ها چند رسانه ای از فیلم ، عکس و گزارشاتی از هنرپیشه های فیلم باشند و از اجزای بازاریابی ویروسی ( گفتن به یک دوست راجع به این فیلم) نیز برای پیشبرد بازاریابی دهان به دهان استفاده کرده از داستان های کوتاه ، نشریات و گزارشات متنوع راجع به فیلم نیز برای رسیدن به اهداف مورد نظر در بازار هدف استفاده کنند .
فروش کالاها و خدمات به صورت درون خطی
فروش درون خطی کالاها و خدمات ، هدف و خواسته عمومی است . اینترنت از نظر گستردگی مکانی و آمار انسانی با اقبال عظیمی مواجه شده است . در تجارت غالباً اهداف آگهی کالاها و خدمات با سعی در فروش آن ها از طریق وب سایت تواماً مد نظر است . یعنی بازدیدکنندگان علاوه بر اینکه در این سایت ها آگهی کالاها و خدمات را مشاهده می نمایند براحتی می توانند به صورت درون خطی سفارش داده خرید بنمایند . اینکه شما به سادگی به کاربر امکان خرید بدهید . اورا علاقه مند به خرید از شرکت خود برای بار دیگر کرده اید . بعلاوه اطلاعات مفصلی در مورد کالاها و خدمات ، ساست گذاری برگشت تعهدات و ضمانت ها و گزینه هایی برای ترابری را باید در نظر بگیرید اگر طرح فروش مستقیم از طریق سایت را دارید ، ضروری است تا موارد امنیتی را نیز مد نظر قرار دهید .