با وجود میلیون ها وب سایت رقیب ، چکونه می توانید به نتایج مورد نظرتان برسید؟ اگر این سوال را از افرادی که بازاریابی اینترنتی می کنند .بپرسید خواهند گفت ، ما نیز یک وب سایت داریم . ولی داشتن یک وب سایت و بازاریابی در اینترنت ، دو چیز متفاوتند البته داشتن یک وب سایت برای بازراریابی لازم است ولی چگونگی طراحی آن برای رسیدن به اهداف مورد نظر بسیار مهم است . هر سایت ، مجموعه ای از اسناد ، تصاویر و دیگر فایلهای الکترونیکی است که از طریق اینترنت در دسترس همگان قرار می گیرد . ضمناً بازاریابی اینترنتی بر داشتن همه گام های لازم برای رسیدن درون خطی به بازار هدف ، جذب بازدیدکنندگان وب سایت ، تشویش مشتریان به خرید کالاها و یا خدمات ، و اطمینان از برگشت مجدد آن هاست .
داشتن یک وب سایت مهم است اما اگر هیچ کس در مورد آن چیزی نداند واقعاً داشتن آن بی معناست . از سویی ، داشتن جزوات و کارتهای تبلیغاتی عالی که در کشوری میز مدیر فروش باشد نیز مشکلی را حل نمی کند . اصول کلی به شرح زیر می باشد
• تعریف اهداف درون خطی مورد نظر .
• توسعه راهبرد بازاریابی که مناسب محصول یا خدمت مورد نظر باشد .