![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
با وجود میلیون ها وب سایت رقیب ، چکونه می توانید به نتایج مورد نظرتان برسید؟ اگر این سوال را از افرادی که بازاریابی اینترنتی می کنند .بپرسید خواهند گفت ، ما نیز یک وب سایت داریم . ولی داشتن یک وب سایت و بازاریابی در اینترنت ، دو چیز متفاوتند البته داشتن یک وب سایت برای بازراریابی لازم است ولی چگونگی طراحی آن برای رسیدن به اهداف مورد نظر بسیار مهم است . هر سایت ، مجموعه ای از اسناد ، تصاویر و دیگر فایلهای الکترونیکی است که از طریق اینترنت در دسترس همگان قرار می گیرد . ضمناً بازاریابی اینترنتی بر داشتن همه گام های لازم برای رسیدن درون خطی به بازار هدف ، جذب بازدیدکنندگان وب سایت ، تشویش مشتریان به خرید کالاها و یا خدمات ، و اطمینان از برگشت مجدد آن هاست .
داشتن یک وب سایت مهم است اما اگر هیچ کس در مورد آن چیزی نداند واقعاً داشتن آن بی معناست . از سویی ، داشتن جزوات و کارتهای تبلیغاتی عالی که در کشوری میز مدیر فروش باشد نیز مشکلی را حل نمی کند . اصول کلی به شرح زیر می باشد
• تعریف اهداف درون خطی مورد نظر .
• توسعه راهبرد بازاریابی که مناسب محصول یا خدمت مورد نظر باشد .
اصول کلی – اهداف ، بازارهای هدف و کالاها و خدمات
در چند سال اخیر در واژگان روش شناسی طراحی و توسعه وب سایت تغییراتی صورت گرفته است . قبل از اینکه معمول بود که سازمان ها جزوات و آگهی های تبلیغاتی ، نشریه های خبری و دیگر ملزومات بازاریابی را دریک جعبه گذارده ، به توسعه دهندگان وب تحویل داده سپس توسعه دهنده وب با یک مکالمه کوتاه شروع به کار نموده پس از مدتی وب سایت تکمیل می شد . در این فرایند سازمان به جزوات و برگه های تبلیغاتی بسنده می کرد . ولی امروز دیگر برای کسب موفقیت ، این نوع آگهی افزار مقبول نیست . امروزه سایت هایی موفقند که حول نکات زیر طراحی شوند :
• اهداف مورد نظر سازمان
• نیازها ، خواست ها و انتظارات بازار هدف
• کالاها و خدمات عرضه شده
در بازاریابی اینترنتی هر چیزی پیرامون همین سه مورد یعنی اهداف مورد نظر ، بازار هدف ، کالاها و خدمات دور می زند . تعریف مناسب موارد فوق و تشریح کنید ، او نیز قادر به ساختن سایتی که اهداف شما را بر آورده سازد نیست .
شما بازار هدفتان را بهتر از توسعه دهنده وب درک کنید . شما نیاز به فراهم کردن این اطلاعات دارید تا توسعه دهنده وب سایت را طبق نیازها و انتظارات بازار هدفتان توسعه دهد.
اهداف عمومی
قبل از شروع وب سایت اهداف درون خطی خویش را تعریف کنید . هدف سایت شما چیست ؟ همه بخش های سازمانتان از جمله فروشندگان ، کارکنان فروش و بازاریابی ، وواحد پشتیبانی مشتریان گرفته ، تا سرپرستی و تکمیل سفارش را با فکری خلاق مد نظر قرار دهید . فهرستی از اهداف اصلی و ثانویه تهیه کنید . هر جز وب سایت باید مرتبط با اهداف اصلی و ثانویه تعریف شده شما چه ارتباطی دارد. اگر بین اهداف و تغییرات مد نظر شما مطابقت مشخصی موجود نباشد ممکن است نیاز باشد تا روی این تغییرات ، بررسی بیشتری به عمل آورید . جای شگفتی است که چه بسا وب سایتهای بدون طرح درست ، توسعه داده شده اند و رابطه دقیقی با اهداف مورد نظر شرکت خویش ندارند . برخی از اهداف اولیه عمومی از این جمله است :
• آگهی کالاها و خدمات
• فروش کالاها و خدمات
• فراهم نکودن پشتیبانی کالاها و خدمات برای مشتری
• ارائه اطلاعاتی درباره شرکت یا محصولات آن
• ایجاد و شناساندن هویت شرکت یا مارکهای تجاری آن